lördag 14 april 2012

Snart med valp!

Här sitter jag med plopping i håret och lite halvirriterad på att ryamattan är full med massor av mina hårstrån. Har legat på alla fyra och plockat hår ett tag, och jag fattar verkligen inte hur jag kan ha nåt hår kvar på huvet! Allt verkar vara i ryamattan, eller i golvbrunnen! Jösses....

Men sen inser jag att jag får ju ta och lägga ner denna hårfrustration om jag alls ska fungera framöver. Snart kommer ju en annan liten tjej och hon kommer håra ÖVERALLT! Jag är rädd att jag som hundägare kommer städa ihjäl mig....

Känns stort att bli med valp. Om fyra veckor kommer hon hit och jag och Lars håller på att längta oss ur skinnet! Det är så otroligt mycket att tänka på inför hennes ankomst och jag är lite nervös, men jag vet egentligen inte varför. Det ska mest bara bli otroligt kul att få träna henne till den hund vi vill ha. Jag hoppas att jag och Amy kommer hitta någon aktivitet som vi båda tycker är kul att fortsätta med. Till exempel spårning eller lydnad? Vi får se!

Vi började prata om att skaffa hund för över ett år sedan och förra sommaren bestämde vi att vi skulle satsa på en vovve till denna sommar. Så Amy är otroligt välplanerad. Det är kanske inte den mest perfekta tiden för att skaffa en valp. Lars vill byta jobb, jag måste hitta ett jobb (förutom sommarjobbet) och vi kanske står inför en flytt ganska snart. Men å andra sidan, det kommer alltid finnas någonting som gör att det inte är den ultimata tiden för valpköp. Så nu kör vi all in och satsar stenhårt! Vi vet att detta kommer gå hur bra som helst!

 Jag och våran lilla Amy

2 kommentarer:

  1. Så mysigt med valp, vad blir det för ras? :)

    http://lagottonteddie.blogg.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Det blir en boxer som vi får hem! Ska bli otroligt roligt!

      Radera