måndag 21 maj 2012

En vecka har gått. Amy verkar trivas här som fisken i vattnet! Det har varit fullt hus här i helgen då Mor och Far kom hemifrån Norrland och hälsade på. Senare kom även syster med sambo och hund. Det blev mycket bus för Amy så sedan igår då de åkte hem har vi tagit det väldigt lugnt. Hon har sovit mycket!!

Världen är så otroligt spännande. Gräs, bark och grus är det bästa som finns. Hon har provat gräva till kina två gånger! Vi har också varit på "stan" två gånger. Man orkar inte gå så mycket, men även om det är lite läskigt är hon mest nyfiken på allt.

Det är både kul och lite förvånande hur folk reagerar på att man har en liten valp i famnen också. Många bara tittar och ler, några pratar lite och frågar. Det är helt okej om någon kommer fram och vill klappa henne, om man FRÅGAR först. Är hon på marken så säger jag att "ja, om hon själv vill", och låter Amy i såfall komma fram till dem. I förrgår hälsade hon på fyra barn. De respekterade att man inte kunde rusa fram utan de lät Amy komma fram till dem, eller att jag satt på marken med henne i famnen så fick hon lukta på dem. Det är så det ska va! Då tycker jag bara det är bra att Amy får hälsa på många olika människor, speciellt barn.
Men sen finns det de här som inte verkar fatta hur man beter sig kring en hund. En mamma med en jättevild unge försöker få ungen lugn genom att ropa "titta, två hundar! kom här det är två hundar här!" ropade hon när jag gick med Amy och syrran med sin dalmatiner (som btw INTE gillar nytt folk). Morsan liksom förutsatte att vi skulle stanna så hennes vilda unge fick gå lös på våra hundar. Vi bara ignorerade henne. Jävla sätt. Annars kan man höra på avstånd nån ropa "ååååh en valp! Sätt ner henne på marken så jag får titta på henne". Utan att ens fråga eller prata med mig som ägare först, och dessutom ropa på avstånd. Jag bara ignorerade och gick vidare. Ska bli spännande att se vad för typer av människor man möter framöver. Tur är att de flesta respekterar henne och pratar med mig som ägare också och inte bara tittar  på henne som valp.


 Trötta Amy
 Vilda Amy







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar