fredag 25 maj 2012

Värmeslag och finnar...

Sitter och väntar på att Lars ska komma hem. Han är med i stadsloppet här i lilla Eksjö och är duktig och social och får träffa människor och vara ute.

Själv sitter jag inne, med en trött valp. Det är svalare inne än ute nu, så jag har suttit här inne nu under de varma dagarna och plågats en aning för att jag inte kan ligga och steka ute i solen. Men jag har hört att blek hud är inne nu va??

Seriöst. Vill inte utsätta Amy för FÖR mycket värme. Så nu sitter jag och dricker ur slattar ur både boxen med rosé och med vitt. Det går ju bra dehär! Amy är väl sisådär med sällskap, typ helt utslagen:



Idag var vi på äventyr igen. Vi var på lunch på skolan i Nässjö, lite av en terminsavslutning. För vissa av oss (och mig) slut forever. Fick en jättefin receptbok av lärarna. Kommar sakna stället. Vi kanske åker dit snart igen och hälsar på.
Bilresan gick åt fan rent sagt. Tror Amy fick lite panik av den totala värmen i bilen. Tur den var kort, 20 minuter. Imorn blir det mer bilträning: vi ska till moster i Gnesta och njuta av deras terass och lilla lilla minibakgård med staket! Jättehärligt!

Btw. Har en finne på armbågen. What the fuck is up whith that liksom? Skithård och gör ont. Försökte klämma fanskapet med en hand, så nu ser det mer ut som en mollusk. Men alltså vadå? Livet som valpmamma kanske tär på en mer än vad man tror då man får monsterfinnar på armbågen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar